domingo, 13 de noviembre de 2011

Diferències biològiques?


 Fa mesos que em pregunto quin és l’estrany mecanisme que provoca, durant la nit, que jo em desperti al més mínim soroll del bebè, mentre el pare de la criatura continua dormint tant tranquil·lament (i dic dormir perquè crec que si fos roncant, ja s’hauria emportat alguna puntada de peu amb traïdoria). I encara hi ha un altre element per al debat. La tecnologia! Encara maleeixo el dia en què algun estrany mecanisme em va portar a comprar-me la famosa vídeo-càmera que t'avisa dels moviments del nadó. Greu error. Per molt que baixis el volum de la càmera, una simple volta del nadó es converteix en una molèstia que et treu del teu son profund per posar-te en una alerta que no té cap sentit. Sort que aviat se'm va passar la por irracional a xafar al meu nadó i el vaig ficar dins del llit, perquè sinó, encara estaria dormint pendent d'una màquina que té la facultat d'alertar-me només a mi, perquè el meu company continua dormint tan tranquil·lament.
I sí, m’imagino que hi haurà científics abonats als criteris biològics que defensaran que existeix una hormona, un cromosoma o qualsevol altre element del nostre cos que demostri que les mares, ja en la prehistòria, ens havíem de despertar per la nit per atendre la nostra “prole”. I també és evident que, si en plena fase de lactància, hi ha coses que només pot fer la mare.
Però sincerament, o canvien les estructures socials i les mares ens podem prendre baixes maternals seguint el model nòrdic, o ara per ara, i al nostre país les coses se'ns estan posant molt difícils. Resulta molt complicat, que no impossible, ser una bona mare, atendre els nostres fills com es mereixen i al dia següent, continuar sent unes bones treballadores. Algunes empreses et fan sentir que t'han de perdonar per haver demanat una reducció horària per maternitat, i potser tu et sents amb la necessitat de demostrar que la teva productivitat post-maternitat, és igual o millor que abans. El sempre lucratiu món de l'estètica t'ofereix productes bàsics com el maquillatge "antiojeras" perquè puguis dissimular que portes un any o més sense dormir vuit hores seguides.
I si alguna mare que llegeix això està ara en plena fase: "necessito dormir", animar-la. A mi, el fet de dormir amb el meu fill m'ha salvat i poc a poc, amb el pas dels mesos, cada cop descansem millor.
Que hi hagi sort!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario